Partner
admin

‘Formatief evalueren met RTTI is een speerpunt van onze school’

Toen RTTI op het Dalton Lyceum in Barendrecht werd geïntroduceerd, had Leo Klok niet verwacht dat hij iets aan zijn toetsen en de feedbackcultuur zou kunnen verbeteren. Als teamleider van 2 havo en 2 en 3 vwo ziet Klok grote voordelen van RTTI en RTTI-online voor formatieve evaluatie: “Met behulp van RTTI kun je leerlingen gericht feedback geven en leerstrategieën aanbieden waarmee ze hun resultaten kunnen verbeteren. Daarnaast kunnen docenten in RTTI-online goed zien wat goede en minder goede vragen zijn in een toets.’

Lees verder
Partner
admin

‘Online toetsen met TestFox heeft mij veel tijd gescheeld!’

Sinds afgelopen toetsweek wordt op de Johan de Witt Scholengroep online getoetst met TestFox. Daardoor kunnen leerlingen de toetsen ook thuis maken. Maar digitaal toetsen biedt meer voordelen, vindt Charell Schoonbrood, docent op deze scholengroep: ‘Een toets invoeren is in TestFox heel makkelijk en het nakijken kost veel minder tijd. Bovendien kun je aan de vragen leerdoelen met remediërende feedback koppelen. Zo leren leerlingen écht iets van een toets!’

Lees verder